Mani Gyenes și Autonet Motorcycle Team se pregătesc pentru Dakar 2026
Emanuel Gyenes se pregătește să participe în ce-a de-a șaisprezecea sa aventură în Raliul Dakar. Sportivul sătmărean va participa la cea de-a 48-a ediție a celei mai solicitante competiții din motorsport din postura de Legendă Dakar, distincție primită în 2020. În Dakar 2026, Mani pornește cu o motocicletă nouă, KTM 450 Rally Replica.
Anul 2025 a fost unul reușit pentru Mani Gyenes, el bifând cel de-al treisprezecelea finish în Dakar cu o victorie extrem de disputată la categoria Original by Motul și un meritoriu loc 20 la General Moto. Un alt punct important al acestui an a fost cea de-a 22-a participare a lui Mani la Red Bull Romaniacs, unul dintre highlight-urile sezonului moto, competiție în care sătmăreanul este singurul care a bifat toate edițiile. De asemenea, ca o pregătire pentru următorul Dakar, riderul Autonet Motorcycle Team a participat la ultima etapă a Campionatului Mondial de Rally-Raid, unde a încheiat pe locul 23.

Emanuel Gyenes, #34, Autonet Motorcycle Team: “Luni voi pleca în Barcelona, iar pe 28 noiembrie am programarea pentru verificarea tehnică a motocicletei, care va fi apoi îmbarcată pe vapor pentru a fi trimisă către Arabia Saudită. Voi decola și eu încolo, însă doar pe 30 decembrie, pentru că motocicletele pot fi scoase din port pe 31. În 1 și 2 ianuarie au loc noi verificări tehnice, iar pe 3 se dă startul prologului acestei ediții de Dakar.
După prolog avem 13 zile de concurs, cu zi de odihnă, în 10 ianuarie. Vor fi două etape de maraton, una în fiecare săptămână de concurs. Pe parcursul acestora vom fi nevoiți să petrecem câte o noapte în deșert, fără acces la piese de schimb. Etapa Chrono48, care a avut loc în ultimii doi ani, a fost scoasă la această ediție.
Startul va fi din Yanbu, un oraș de pe malul Mării Roșii, iar cursa va fi o buclă mare, finish-ul fiind tot în Yanbu, pe 17 ianuarie. În total, vor fi de parcurs peste 8.000 de kilometri, dintre care 5.000 vor fi de probe speciale. În patru zile de concurs motocicletele și mașinile vor avea trasee separate. Pe noi, motocicliștii care suntem în top 30-40 nu ne afectează, însă este un lucru bun pentru motocicliștii care sunt mai în spate, pentru că mașinile nu pot să îi ajungă din urmă și să îi pună în pericol sau să îi umple de praf.

Anul acesta am o motocicletă nouă, KTM 450 Rally Replica același model ca în 2025, de generație nouă. Este mult mai bună față de cea cu care am mers în 2024.
În 2026 vreau să îmi apăr titlul la Original by Motul. Dintre rivalii mei vine Benjamin Melot, cel cu care m-am luptat anul trecut până în ultima clipă. Mai vine și Jerome Martiny, tot un francez, însă sunt și nume pe care nu le cunosc, dar care pot oricând să producă surprize și să meargă foarte bine. Totuși, eu sper să obțin măcar un loc pe podium în clasa mea. La general, o performanță ca anul trecut, locul 20, va fi foarte dificilă. Am mers foarte bine, m-a ajutat și motocicleta, însă ediția asta trebuie să mă concentrez mult mai mult și să nu mai fac greșelile din 2025. Cu toate acestea, nici anul trecut nu speram la top 20, însă s-a dovedit că nimic nu e imposibil dacă ai puțin noroc.”
Cea mai dificilă competiție rally-raid din lume se va desfășura, în 2026, între 3 și 17 ianuarie. Va fi a șaptea oară când Raliul va fi găzduit de Arabia Saudită, iar concurenții vor avea de parcurs 13 etape. Traseul Dakar 2026 va va fi o buclă care va începe și se va încheia în Yanbu, pe malul Mării Roșii.
Mani pornește în cea de-a opta sa aventură în Dakar Rally din postura de campion al clasei Original by Motul, titlu pe care dorește să și-l apere cu o nouă participare în cea mai solicitantă categorie a competiției, cea fără asistență tehnică. Până atunci, colegul nostru trebuie să fie în Barcelona, în 28 noiembrie, pentru îmbarcarea echipamentelor de concurs.
Mult succes Mani!
